(044) 593-24-38

















У 2006 році харківськими науковцями створений проект виховання геніїв, який сьогодні втілюється у Хмельницькому

21.02.2018

Директор школи заявляє, що рівень знань учнів інтелект-класів значно вищий у порівнянні з їхніми однолітками.
Кожен урок прорахований до секунд. Інноваційні навчальні технології, інтегровані предмети, більше десяти завдань на кожному уроці і по дві фізкультхвилинки. У розкладі дітлахів є незвичні уроки “Навчаємося разом”, “Еврика”. Через кожні 4-5 хвилин у дітей змінюється вид діяльності. Школярі на уроках переглядають відеосюжети, мультфільми, танцюють і співають українські пісні. А патріотичне виховання проходить червоною ниткою практично через кожний урок. Мова йде про науково-педагогічний проект “Інтелект України”.

Цей проект був створений у 2006 році харківськими науковцями, які добре знають особливості розвитку і формування дитячої психіки. Програма розроблялася таким чином, щоб врахувавши вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Зараз «Інтелект України» відповідає державним стандартам і діє у багатьох областях країни. Програма проекту розрахована на 9 класів.

“Інтелект-класи” в Хмельницькому

У Хмельницькому “Інтелект України” впроваджується лише другий рік. Загалом близько десяти шкіл у нашому місті мають класи, в яких викладають за цією програмою. Минулих два роки у Хмельницькому дітей до інтелект-класів набирали за співбесідою. Але з наступного навчального року, за рекомендацією МОН, до перших класів будуть брати всіх охочих без спеціального відбору.
Навчання у проектних класах безкоштовне, але батькам потрібно закупляти зошити, з якими працюють учні. У місяць методичне забезпечення обходиться у 200 гривень. Також, за умовами проекту, школярі після уроків залишаються на групу продовженого дня. Тут доводиться оплачувати лише харчування дітей.
Цікаве навчання у формі гри

Серед шкіл Хмельницького, які мають інтелект-класи, навчально-виховний комплекс №2. За словами директорки комплексу Оксани Кореганової, програма проекту “Інтелект України” відрізняється насамперед тим, що школярам цікаво кожного дня ходити в школу і відкривати для себе зовнішній світ.

“Для дітей, які приходять в шість років до школи, дуже важливо постійно змінювати свою діяльність. Їм цікаво навчатися граючись, – розповідає освітянка. – В даному проекті інтегруються навчальні дисципліни. Наприклад, на читанні діти читають казку про певних героїв. На математиці ті ж персонажі з казки починають додавати та віднімати. Вони приходять до дітей з різними розвиваючими завданнями. На уроці природознавства, знову ті ж герої починають розповідати про себе, як вони живуть у цьому світі”.
Додатково до загальних шкільних предметів, програма яких адаптована, введені кілька нових дисциплін. У першому класі є урок “Навчаємося разом”, де діти за спеціальними методиками розвивають пам’ять і вчаться працювати з інформацією. У другому класі з’являється предмет “Еврика”, на якому школярі розвивають творчі та винахідницькі якості та кмітливість.
“Інтелект України” і Нова українська школа

Як говорить Оксана Кореганова, програма цього проекту відрізняється від програми Нової української школи своєю складністю. “Нова українська школа буде вимагати теж ігрові методи, але будуть розвантажені програми, розвантажені підручники. У нас на учнів проектних класів насправді велика надія. Ці діти точно будуть брати участь в олімпіадах, в Малій академії наук. Тому що в порівнянні з однолітками, рівень знань у них набагато вищий”, – додає директорка.

На кожен урок опрацьований конспект, є навчально-методичне забезпечення. Для школярів і для вчителя є спеціальні зошити. Діти з першого класу починають володіти поняттями з геграфії, історії України, природознавства. Іноземна мова у проектних класах три години на тиждень, замість двох. Багато завдань на розвиток логіки, критичного мислення, довільної памяті, просторового сприйняття.
“У цьому проекті зміст завдань носить розвиваючий характер. Такого вчителі на звичайних уроках не використовують, – розповідає Оксана Іванівна. – Вчителі, які викладають у класах за програмою «Інтелект України», на базі Харкову проходили спеціальні курси. Крім того, в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти раз на один-два місяці проходять тренінги і семінари”.

На уроці у майбутніх геніїв

Аби поглянути на власні очі, як виховують нове покоління українців, журналісти Сайту Є побували на уроці 1-І класу НВК №2, в якому викладають за програмою “Інтелект України”. Нам пощастило потрапити на урок “Навчаємося разом”, де діти разом з казковими героями Незнайком і Розумницею вивчали правила виконання письмових робіт.
Швидкий темп уроку не дає розслабитися ні дітлахам, ні вчителеві. Протягом уроку в учнів проектних класів через кожні кілька хвилин змінюється вид діяльності. Спочатку вони працюють разом, а потім дивляться телевізор. Далі у них завдання на розвиток пам’яті, а зовсім скоро вони вже малюють в зошитах. Тепер працюють по рядах, після цього у них фізкультхилинка.
Вже за кілька хвилин музична пауза з танцювальними рухами закінчується і дітлахи знову приступають до виконання чергового завдання.

Протягом кожного уроку учні виконують від 10 до 13 завдань. За словами вчительки проектного класу Наталії Білозор, у кожної дитини свій темп навчання і свій рівень сприйняття. “Швидше вдається тут вчитися тим учням, які можуть змінювати один вид діяльності на інший, які можуть швидко реагувати і швидко сприймати, – зазначає вона. – На цих уроках дуже багато завдань. Звичайно, кожна дитина може вчитися в міру своїх зібностей, але легше такий матеріал засвоювати школярам із більш швидкою реакцією”.

Протягом уроку застосовуються різні форми навчання. Чимало виховних моментів на дружбу, на повагу, на толерантність, моральність.
“Незнайко влаштував бунт. Заявляє, що в школі вчитися гарно не потрібно і записи в зошиті не потрібно охайно робити. Для чого потрібно писати охайно?”, – запитує вчителька у класу.

У відповідь чути: “Якщо ми не будемо охайно писати, ми не будемо вчитися на відмінно”, або ж “Якщо ми будемо охайно писати, то буде красиво”.

Тут діток навчають правильно формулювати свої думки, розгорнуто відповідати на поставлені питання. Багато використовують вправ на пам’ять, на увагу. Усі завдання нестандартні із використанням новітніх технологій. Малечі постійно у навчальних цілях показують картинки, мультфільми на екрані телевізору. А кожен урок в проектному класі закінчується патріотичною піснею про Україну.
“Це мій третій набір учнів. І враховуючи свій попередній досвід, видно, що у цій програмі існує багато переваг. Завдяки проекту “Інтелект України” діти мають можливість отримати набагато ширший розвиток та у цікавішій формі, – розповідає Наталія Білозор. – За звичайною програмою цього теж можливо частково домогтися, але треба ретельної піготовки вчителя і дуже багато часу. А завдяки “Інтелекту” вдосконалюючи себе, ми вдосканалюємо учнів”.


kh.ridna.ua




Президент громадської організації "Поділля"
Артемчук Анатолій Володимирович

ГО “Українська ініціатива„


Поділля – це край, що охоплює частину Центральної та Західної України. Він розташований між річками Дністром, Золотою Липою, верхів’ями Горині, Случі й Росі та Кодимою. Більшість його території займають Волино-Подільська та Придніпровська височини. Тут живе близько десятої частини мешканців нашої держави.

Україна – велика держава, частиною якої є і наш край – Поділля. Це край хліборобів і ремісників, козаків і завзятих воїнів, художників і поетів, кобзарів і вчених. Він був відомий світові з сивої давнини. У часи могутнього Галицько-Волинського князівства його знали під назвою Пониззя, а згодом, з ХІV століття, край набув назви Поділля. Тут народилися Мелетій Смотрицький та Іван Пулюй, звідси пролягли у світ шляхи Соломії Крушельницької і Миколи Леонтовича, Ярослава Івашкевича і Василя Стуса. Тут любили й страждали, ходили за плугом і боронили рідний край наші прадіди. Це – земля наших батьків. Дорожимо нею!
Письменник ХVІ ст.

Про природу Поділля
В опису України, зробленому на початку ХVІ ст. польським письменником Матвієм із Мехова, Поділля називається «родючою країною, досить багатою хлібом і медом». Її грунти відзначалися надзвичайною щедрістю. «Хоча там лише грубо обробляють землю, орють мало й неглибоко, а сіють зверху, пшениця сама росте там три роки підряд тільки тому, що при збиранні хліба під час жнив певну кількість зерен залишають розсипаними по землі, щоб вони зійшли наступного року без оранки й обробітку поля. Трава на пасовищах швидко обплутує і ховає плуг, забутий у трав’янистих місцях. Бджолині рої там кладуть мед не лише в довбанках і дуплах дерев, але й на берегах річок та на землі.

 

 

 

Зроблено у QWERT-media © 2008-2010